لوله گالوانیزه

فروش ویژه لوله گالوانیزه به صورت عمده

لوله ها از لحاظ  کاربردی و روش اتصال تقسیم بندی و دسته می شوند. که لوله گالوانیزه  از شاحص ترین و شناخته شده ترین نوع لوله ها تا به این حال در زمینه صنعت می باشند این نوع خاص از لوله ها که داری لایه پوششی گالوانیزه است تقریبآ پنجاه سال پیش پا به صنعت ایران گذاشته و کارکردهای از قبیل : صنعت آب و فاضلاب ، گلخانه ، حصار کشی ، سازه فلزی، تصفیه خانه ها ، کشاورزی و آبرسانی و دکل های مخابراتی کابل برق و… مورد استفاده قرار می گیرد.

گالوانیزه چیست

برای جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی و آسیب دیدن فلزات با عمل گالوانیزاسیون، فلز آسیب پذیر را به وسیله لایه پوششی از فلز روی روکش میکنند این پوشش تشکیل شده از لایه ی روی و ترکیباتی از آهن می باشد. این نوع فلزات کاربرد زیادی در صنعت دارد. (آهن و فولاد)

لوله گالوانیزه

·        ضریب هیزم ویلیام این لوله بر حسب اینچ می باشد

·        لوله های گالوانیزه به صورت شاخه های شش متری تولید میشود.

·        اتصالات گالوانیزه دارای مدلهای مختلفی است از جمله سه راه،زانو،بوشن،مغزی،مهره ماسوره،کمربند،درپوش،

·        اتصال لوله های گالوانیزه به صورت دنده ای میباشد

اینطور میشود بیان کرد که لوله های گالوانیزه بیشنرین استفاده وکاربرد را در سیستم آبیاری سنترپیوت و سیستم آبیاری خطی یا لینیر دارا هستند.

لوله های گالوانیزه را می توان به طور کلی به دو دسته عمده بخش بندی کرد.

لوله های آهنی گالوانیزه

یکی از نشانه های این نوع لوله رنگ تیره وخاکستریشان میباشد و و اغلب در دو وزن سبک و متوسط تولید میشوند . آلیاژ این لوله ها از آهن سفید نورد شده می باشد . به این مدل از لوله ها ، لوله های درز دار  نیز اطلاق میشود که درز آن یعنی دو لبه ورق به وسیله دستگاه به صورت لب به لب جوش داده میشود  و لوله را در داخل روی مذاب قرار میدهند لایه ای از روی لوله را پوشش دهد.

لوله های فولادی گالوانیزه

عمده کاربرد این لوله ها جهت سیستم تهویه است همچنین جهت تخلیه فاضلاب نیز مورد استفاده قرار میگیرد .آلیاژ لوله ها از فولاد نرم است و برای افزایش مقاومت لوله و جهت لوگیری از خوردگی توسط ، اسید ها  و زنگ زدگی ها  در حوظچه حاوی  فلز روی (گالوانیزه) قرار داده میشوند.

لوله های فولادی و لوله های آهنی گالوانیزه  هردوی این لوله ها را در بازار لوله آهنی سفید مینامند و فرقی مابین این دو مدل در بازار ندارد، ولی تفاوت ظاهری لوله های فولادی نسبت به لوله های آهنی  براق تر است و ودارای رنگ نقره ای است و این به دلیل وجود روی خالص برروی آن میباشد.

نکته قابل پروا در مورد اتصالات این لوله ها این است که در پیوست به شیوه جوش کاری باید خودداری شود زیرا هنگام جوش کاری حرارت ناشی از این عامل مایه شده سطح روکش گالوانیزه سوخته و دود سفید و غلیظی فرآوری کند که مایه  آلودگی و مسمومیت و مشکل در دستگاه تنفسی افراد می شود.

از خوبی های روکش لوله گالوانیزه نسبت به بقیه روکش ها میشود به نکته های پایین اشاره کرد:

1)    هزینه اولیه: قیمت روکش گالوانیزه خیلی کمتر و ارزانتر هست نسبت به روش های دیگر مپل رنگ کردن لوله

2) عمر پوشش لوله: سن براورد زده شده برای لوله هایی که با گالوانیزه روکش شده است  نزدیک به پنجاه سال است که این خود بسته به شرایط آب و هوا نوع منطقه و رطوبت محیط متغییر میباشد

3) بررسی هزینه و تعمیرات جاری: روکش گالوانیزه نسبت به بقیه روکش ها  احتیاج به تعمیرات کمتری خواهد داشت نسبتا ثابت می باشد.

4)    از خودش به صورت طبیعی محافظت میکند به خاطر نوع آلیاژ روی

5)    سهولت در بازرسی

6) مدت زمان نصب: سرعت نصب این لوله ها بالا میباشد نسبت به لوله های رنگ شده چون هم رزوه دارد و هم داری روکش میباشد که نیاز به رنگ کردن ندارد

7)    استحکام پوشش: به خاطر یک پارچه بودن ساختار پوشش دربرابر شرایط سخت مکانیکی وطبیعی است

برای مشاوره خرید لوله کلیک کنید

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من