لوله پنج لایه  

در نبود لوله و اتصالات پنج لایه سالیان گذشته نه چندان دور جهت انتقال آب آشامبدنی و لوله کشی آب مصرفی در ساختمانها از لوله فلزی گالوانیزه استفاده می شد که لوله های گالوانیزه معایب خاص خودش را داشت اعم از حمل و نقل به خاطر وزن و اندازه شاخه آن بود و همچنین نصب آب سخت و زمان بر و پوسیدگی آن بود .با پیشرفت علم و تکنولوژی نسل جدید لوله های پلیمری پا به عرصه ظهور گذاشتن به نام لوله های پلی پروپیلن یا لوله سبز اما همچنان نیاز صنعت و مهندسین را تامین نکرد تا نسل جدید لوله های پلیمری به وجود آمد زیرا لوله های پلیمری پلی پروپیلن تحمل دما و فشار بالا را نداشتن که لوله های پنج لایه به وجود آمدن که تلفیق از پلیمر و فلز میباشد که هم میتواند فشار بالا در حد لوله گالوانیزه را تحمل کند و هم مقاومت و عمر لوله پلیمری را دارا باشد.

ساختار لوله 5 لایه

لوله پنج لایه از فلز و پلیمر تولید میشود به این صورت که دو لایه پلیمر در زیر و یک لایه آلمینیوم در لایه وسط و دو لایه پلیمر در قسمت بالایی لوله هست که به وسیله چسب مخصوص لایه به هم متصل می شود لایه آلمینیوم در قسمت وسط لوله باعث مقاومت لوله و همچنین از هدر رفت دمای آب داغ جلوگیری میکند و دمای آب را تا حدی ثابت نگه میدارد. آلمینیوم وسط به وسیله پیشرفته ترین فناوری جوش ، جوش التراسونیک به هم اتصال پیدا میکند.

لوله پنج لایه PEX_AL_PEX تولیدی ساخته شده  از فلز و پلیمر می باشد که بلعکس برخورداری از مزایای فلز و پلیمر، فاقد عیوب ومضرات آنها می باشد.

لایه های داخل و خارج لوله های تولیدی از مواد اولیه PEX یا PERT تشکیل شده است که در برابر حرارت های بالا بسیار مقاومت از خود نشان می دهد. لایه وسط از جنس فلز آلومینیم مخصوص می باشد که به روش Over Lap یا جوش لب به لب و در تمامی طول لوله توسط دستگاه جوش آلتراسونیک جوشکاری شده است

. در نتیجه مانع ورود نور واکسیژن به داخل لوله میشود و مانع اکسیده شدن قطعات فلزی سیستم تاسیسات می گردد. به منظور تلفیق لایه های داخل و خارج به فلز آلومینیم، از دو لایه چسب مخصوص استفاده شده است که باعث یکپارچگی و مقاومت لوله های تولیدی می گردد. مواد اولیه به کار رفته در لوله های پنج لایه دارای تأییدهای بهداشتی جهانی می باشد، بنا بر این جهت استفاده برای آب شرب کاملاً مورد اطمینان و بدون ضرر می باشد.

مزایای لوله و اتصالات پنج لایه PEX_AL_PEX

– افت فشار حداقلی به دلیل برخورداری از سطحی کاملا صاف و صیقلی با کمترین اصطکاک و ضریب زبری

– انتقال حرارتی بسیار بالا و عدم اتلاف گرما

– عدم خمش (شکم دادن) در لوله کشی روکار و در بین بست ها به دلیل ضریب انبساط طولی پایین

– عدم نفوذ اکسیژن از هوای خارج لوله به آب داخل لوله 

– حالت گرفتن آسان و نیاز کمتر در بکارگیری اتصالات

– عدم تشکیل رسوبات و املاح معدنی و ترکیبات آلی

– مقاومت شیمیایی بالا و عدم واکنش با مواد شیمیایی به دلیل وجود سطح خارجی پلیمری

– مقاومت در برابر زمین لرزه و ارتعاش به دلیل انعطاف پذیری بالا

– عدم اشتعال و مقاوم در برابر آتش سوزی خود اطفا

– سبک، نصب سریع و حمل و نقل آسان

– قابلیت ردیابی به دلیل وجود لایه AL در ساختار لوله

– مقاومت مکانیکی در دمای بالا

– عدم خوردگی، اکسیداسیون، زنگ زدگی

– تحمل فشار در دماهای بالا

– لوله واتصالات پنج لایه درای طول عمر و دوام بالا و راندمان کاری بالایی هستند

تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که برای سلامتی هر چه بیشتر، بهتر است سر انسان خنک و پا گرم نگه‌داشته شود. 

در آزمایشی که جهت مقایسه گرمایش کف با گرمایش همرفت هوای گرم در دو اتاق مجزا صورت گرفت، نتایج زیر به­ دست آمد:

در سیستم گرمایش کفی با لوله و اتصالات پنج لایه بعد از گذشت 2 ساعت، گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هر اتاق اندازه گیری شد. جواب به دست آمده نشان  می دهد که در مورد گرمایش کف، گرد وغبار در محیط اتاق شناور و معلق نمی باشد.

در سیستم گرمایش کفی، کرم ،بید به دلیل گرمای روی سطح زمینبه سمت سطح فرش حرکت نموده و بنابراین خیلی راحتو با استفاده از جاروبرقی از روی فرش جمع آوری می شوند

– میزان رطوبت و خشکی پوست بعد از 2 ساعت در هر دو مورد آزمایش قرار گرفت . در مورد گرمایش کف، میزان رطوبت پوست تغییر نکرد. بنابراین گرمایش کف، به وضوح برای سلامت پوست و زیبایی مفید می باشد.

– گرمایش کفی همچنین به سلامت شما کمک می کند. این سیستم میتواند ضربان قلب شما را در سرعت کم و خواب عمیق نسبت به گرمایش همرفت کنترل نماید.

 ترکیبات پلیمری که در سیستم گرمایش مورد استفاده قرار گرفته از قبیل زیر میباشد

-a پلی اتیلن قابل کراس لینک (PEX –AL-PEX)

پلی اتیلن اصلاح شده به روش شیمیایی با فرآیند کراس لینک (ایجاد پیوند عرضی)

– طول عمر مفید بالا

– دوام محصولات و دارای خواص بهداشتی

b- پلی پروپیلن (PPB –PP R)

– هزینه پایین و خواص بهداشتی مناسب

– طول عمر کم

c – پلی بوتن (PB)

– طول عمر بالا و خواص بهداشتی

– هزینه بالا (هزینه لوله کشی در حدود سه برابر سایر انواع)

انواع لوله پنج لایه

لوله 5 لایه PEX-AL-PEX

الوله 5 لایه PEX-AL-PEX درلایه های داخلی داری جوش اورلب می باشد که توان لوله دربرابر فشار و دمای زیاد را بالا برده که ازاین جهت میتوان در سیستم موتور خانه و پکیج به صورت مستقیم استفاده نمود.

لوله 5 لایه PE

ماده تشکیل دهنده لوله 5 لایه عموما از جنس پلی اتیلن می باشد دارای قیمتی ارزان تر نسب به سایر لوله های پنج لایه می باشد بیشتر جهت انتقال آب سرد استفاده شود توان لازم جهت انتقال آب گرم را ندارد بهتر است که در تاسیسات ساختمان و سیستم آب گرم ساختمام استفاده نشود که با نام اختصاری PE-ALPE شناخته می شود .

لوله 5 لایه PERT

این نوع لوله ماده تشکیل دهنده ان از گروه پلی اتیلن می باشد و میتواند دمای آب تا 70 درجه سانتیگراد را تحمل کند از این رو میتوان از آن میتوان درسیستم آب گرم و آب سرد ساختاز مان استفاده کرد اما نباید از آن در سیستم موتور خانه و پکیج استفاده کرد. لوله PERT از لوله PEX ارزانتر می باشد و در هزینه ساختمان ارزانتر می باشد.

 در سالیان گذشته نه چندان دور جهت انتقال آب آشامبدنی و لوله کشی آب مصرفی در ساختمانها از لوله های فلزی گالوانیزه استفاده می شد که لوله های گالوانیزه معایب خاص خودش را داشت اعم از حمل و نقل به خاطر وزن و اندازه شاخه آن بود و همچنین نصب آب سخت و زمان بر و پوسیدگی آن بود .با پیشرفت علم و تکنولوژی نسل جدید لوله های پلیمری پا به عرصه ظهور گذاشتن به نام لوله های پلی پروپیلن یا لوله سبز اما همچنان نیاز صنعت و مهندسین را تامین نکرد تا نسل جدید لوله های پلیمری به وجود آمد زیرا لوله های پلیمری پلی پروپیلن تحمل دما و فشار بالا را نداشتن که لوله های پنج لایه به وجود آمدن که تلفیق از پلیمر و فلز میباشد که هم میتواند فشار بالا در حد لوله گالوانیزه را تحمل کند و هم مقاومت و عمر لوله پلیمری را دارا باشد.

ساختار لوله 5 لایه

لوله واتصالات پنج لایه PEX_AL_PEX از فلز و پلیمر تولید میشود به این صورت که دو لایه پلیمر در زیر و یک لایه آلمینیوم در لایه وسط و دو لایه پلیمر در قسمت بالایی لوله هست که به وسیله چسب مخصوص لوله لایه به هم متصل می شود لایه آلمینیوم در قسمت وسط لوله باعث مقاومت لوله و همچنین از هدر رفت دمای آب داغ جلوگیری میکند و دمای آب را تا حدی ثابت نگه میدارد. آلمینیوم وسط به وسیله پیشرفته ترین فناوری جوش ، جوش التراسونیک به هم اتصال پیدا میکند.

کاربرد لوله و اتصالات پنج لایه

لوله های پنج لایه کاربردهای فراوانی درصنعت ساختمان سازی و و کارهای صنعتی و وکارهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد که به قسمتی از آنها اشاره میکنیم

لوله و اتصالت پنج لایه در سیستم آب شرب ساختمانها قابل مصرف هستن

لوله های پنج لایه سیستم سرمایش و گرمایش سیستمهای سرمایش و گرمایشی مانند پکیج و چیلر قرار میگیرد

لوله های پنج لایه در صنایع پزشکی آزمایشگاهی انتقال مواد شیمیایی در آزمایشگاهها قرار میگیرد

لوله پنج لایه سوپرپایپ

خرید لوله و اتصالات پنج لایه

جهت خرید و استعلام قیمت انواع لوله واتصالات پنج لایه PEX_AL_PEX سوپرپایپ و نیو پایپ میتوانید با همکاران بخش فروش فروشگاه پارسه تماس حاصل فرمایید از اخرین قیمت ها مطلع شوید.

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من